Välva stärker organisationers egna förmågor att verka i det som är osäkert, mångtydigt och viktigt. Ska vi göra det tillsammans?
Ska vi koppla upp i en halvtimme och mixtra med ett upplägg, mappa ut ett problem, snacka utbildning, dela arbetssätt, eller bara utbyta lite erfarenheter.
”Välva har hjälpt oss att gemensamt våga ta i de lite mer komplexa frågorna och genom det rikta utvecklingen av våra digitala kundmöten rätt”
Linda Wärmlöw
Utvecklingschef Axfood"Det har varit en kreativ och lärorik process tillsammans med Välva. Teamet har övat på nya arbetssätt för att kartlägga kunden, och blivit bättre på att förstå och agera utifrån kundens perspektiv.”
Peter Sivervall
Avdelningschef Riksarkivet"Kartläggningen av kundresorna har gett organisationen en gemensam bild av vad som funkar bra, och vad som behöver förändras. Och tillsammans med Välva är vi redan igång med att testa nya arbetssätt och lösningar.”
Fastighetsbolag i Stockholm
Chef Kund och support"Jag insåg efter samtal med Välva att det var det här vi ville göra. Vi ville förstå medlemsupplevelsen på djupet. Det har verkligen varit en ögonöppnare för mig och mina kollegor. Det är svårt till en början men nu känns det omöjligt att inte fortsätta arbeta på det här viset”
Ulrika Bohman
Lojalitetsansvarig Fackförbundet STJohan Sjöström
Johan Sjöström har över 20 års erfarenhet av digital produktutveckling och design av digitala kundmöten. Johan är en uppskattad utbildare inom kundupplevelse/CX och tjänstedesign, och har bland annat utbildat på Dagens Industri, Resumé och Handelshögskolans företagsutbildningar.
Johan startade Välva för att kombinera kundinsikt, designtänkande och komplexitetsteori för att skapa kraft i produktutveckling och innovationsprocesser. Johan är också involverad i ett antal startup-verksamheter inom hållbarhet.
Johan Axelsson
Johan Axelsson har arbetat med digital produktutveckling och designresearch i över 10 års tid. Genom roller som produktägare, researcher, designer och produktcoach har han en bred erfarenhet av att arbeta med digitala produkter och tjänster, från strategi till operation.
Johan startade Välva för att kunna arbeta med komplexitets-grundad produktutveckling, och har en bred erfarenhet från organisationer, frågor och situationer som är oförutsägbara, osäkra och mångtydiga.